Status på LEGEPLADS projekt.

Legepladsudvalg: Trine Schmidt, Eveline van Sonsbeek, Simone Andersen, Peter Ravn og Anita Sønning.

Hermed en status på legeplads projektet. Vi ønsker at inddrage sognets borgere med en status, billeder, planer og tanker omkring projektet hver anden måned.

Vores projekt tog for alvor fart med SPONSORLØBET søndag den 3. oktober 2021 hvor vi SAMMEN, i silende regn, løb det fantastiske beløb kr. 177.933,50 ind. I ansøgningen til Nordea Fonden havde vi skrevet, at vi havde en forhåbning om at løbe 95.000 kr ind. Ingen af os havde turde håbe på, at vi kunne løbe så mange penge sammen. Det var en super dag og vi er meget taknemmelige for de mange bidrag. 

En uge inden sponsorløbet, faldt vi over Nordea fondens “ her bor vi puljen” og tænkte, den prøver vi at søge. Trine og Eveline påtog sig opgaven med at sende ansøgningen afsted. Det skulle vise sig ikke at være så nemt. Efter mange timers arbejde med at indhente tilbud på ALT fra første spadestik til en færdig legeplads, blev ansøgningen sendt afsted i sidste øjeblik. Vi søgte om 462.074 kr. som skulle bruges til faldunderlag og legeredskaber. Ingen af os havde nogensinde regnet med, at vi fik det fulde beløb. Vi måtte alle læse det igen og igen og igen. Vi kunne ikke tro det. Vi måtte intet fortælle før et døgn senere. Det var svært, for vi var helt høje over det store beløb på 462.074 kr. som Nordea Fonden ville bevilge til vores nye legeplads. 

Med pengene fulgte der blandt andet et krav om en pressemeddelelse som skulle sendes ud til lokale medier. Så vi måtte tænke hurtigt og fik samlet en flok børn som kunne være med i vores video hvor beløbet blev offentliggjort. Der skulle også tages et billede af vores byskilt. Men da vi har søgt som Skrave sogn, lavede Eveline lynhurtigt Skrave-byskilt. 

I sidste uge havde vi online møde med Nordea Fonden. Det handlede primært om at hilse på hinanden, få en viden om hvad Nordea Fonden er og hvilke ting de kan hjælpe med i processen, de formelle krav og betingelser. Vi skal bl.a. udarbejde en kommunikationsplan, vi skal lave regnskab mm. Udbetalingen sker i rater og vi må ikke gå i gang før ALT er myndighedsgodkendt. Den sidste udbetaling sker når projektet er færdigt og en slutrapport er afleveret.

Men der er lang vej endnu. Grunden skal tinglyses, vi indhenter tilbud fra diverse leverandører, der skal søges byggetilladelse og indgås aftale med kommunen. Vi skal have styr på alle sikkerhedsregler, ansvar og fremtidig vedligehold. 

Vi har kontakt til flg. legeplads leverandører: LEDON, Arch Play og Blaabjerg LEG som alle skal komme med deres allerbedste bud.

Det er et kæmpestort ansvar for os at formidle så mange penge og vi gør vores bedste for at få skabt et rum, hvor der er plads til flere generationer. Pengene fra Nordea Fonden er til faldunderlag og legeredskaber. Pengene fra sponsorløbet er tiltænkt klargøring af grunden, hegn, indvielse af legepladsen, eftersyn og vedligeholdelse af legepladsen de næste mange år frem.

Vi håber på første spadestik i maj måned og en færdig legeplads med indvielsesfest i sensommeren 2022, men som nævnt er der mange ting der skal falde på plads inden.

Spørgsmål rettes til Anita Sønning på mail anitabruun097@gmail.com


Ingen kommentarer: